Saturday, February 12, 2011

MENTARANG

mentarang segar
sepanjang jalan ke bagan datoh pada sabtu 12 february 2011, disekitrar jalan area sungai besar dan tanjong karang, banyak kedai2 ditepi jalan menjual mentarang. ape mentarang tu ?mentarang adalah sejenis molusca, lebih kurang macam lala cume saiz yang lebih besar. disini terdapat mentarang segar dan mentarang bakar.

ini la isi mentarang
walaupun agak kenyang selepas makan kenduri di bagan datoh, timmy, adie dan am mengigihkan jua untuk merasa keenakan mentarang ni. semestinya mentarang bakar cicah air asam menjadi pilihan. rasanya amat sedap. sama seperti lala.

baik kan pak cik ni. bg kitorang makan macam2
apa yang menarik lagi adalah pakcik yang meniaga kat kedai 2 agak pemurah. dijamunya kami dengan buah2han yang beliau tanam. semuannya bagi kami rasa. pisang, jambu, mangga; sedap dan manis. tambah pulak cicah ngan kuar rojak.. perhhhhh... sedap... hehehehe (tq pakcik)

mentarang segar untuk dijual
so sesiapa yang ingin ke utara terutamanya arae2 perak hilir melalui jalan lama, jemput2 la singgah ke area sungai besar menikmati mentarang. x rugi kalau anda mencuba.. memang sedap...... =)


mentarang yang dibakar

 p/s : nasib baik x sakit perut... hehehe

No comments:

Post a Comment