Monday, April 25, 2011

Oyen .....

Mesti ramai orang tertanya-tanya ape binatang oyen tu. Actually oyen bukanlah sejinis haiwan, tumbuhan ataupun manusia. tetapi ianya adalah sejenis minuman fruit cocktail yang hanya terdapat di Sek 2 shah alam.

semangkuk oyen RM 2.50

rupe oyen dari atas

Oyen ini diperbuat daripada 15 jenis buah2han yang dipotong kecil2 (tembikai, betik, buah naga, kelapa dan banyak la) dan dicampur dengan ais serta susu cair... sangat sesuai diminum lepas makan nasi (air + buah... jimat kan) ataupun waktu petang di kala tengah panas. 


anika de'fresh
kedai 2 kat hujung sekali dekat ngan toilet
Kepada mereka2 yang berminat nak cuba bolehlah pergi ke kedai ANIKA DE'FRESH yang terletak di food court dekat sek 2 shah alam, dekat2 dengan UITM 2.. makcik yang jual minuman ni pun agak peramah dan mempunyai rantai loket yang besar (kau ade ??? hehehe) 


jus 3some (carrot+strawberry+lemon), ais kacang tanduk & oyen
Selain oyen terdapat juga minuman lain seperti jus 3some (itu yang saya panggil hehehe) dimana jus itu diperbuat dari carrot+strawberry+lemon (sangat sedap) dan ais kacang tanduk (mmg mewah)... harga adalah amat berpatutan... kire2 dari RM 2.50 hingga RM 5.00... so try la okeh.. =)

No comments:

Post a Comment