Wednesday, August 3, 2011

Ramadhan ke 3 : Ikan Keli Masak Lada


 Syukur alhamdullilah di ramadhan ketiga hari ini dapat aku menyempurnakan puasa dan berbuka bersama-sama housemate. So agak meriah skit arini... hehehehehe

Ok lah untuk cerita arini adalah ikan keli atau dalam bahasa english cat fish aka ikan kucing coz ade misai... hahaha... ni arwah ayah la yang ajar makan ikan ni.. ingat lagi mase darjah satu, ayah selalu bawak makan tengah hari kat kedai. So ikan keli masak lada menjadi pilihan. Sampai la sekarang aku x jemu makan ikan keli ni. Nasib baik kat shah alam ade satu kedai masakkan perak yang mampu memasak ikan keli yang sangat sedap. hehehe

Nak dijadikan cerita pada awal2 aku berpuasa, ikan keli menjadi lauk wajib yang perlu ada. X tau la kenapa klu kat rumah, ibu masak x jadi dan x sesedap kedai masak... hauk je rase.. sangat sedeh. so ayah akan bawak aku gi pasar ramadhan beli sendiri ikan yang sudah siap di masak... x yah susah2 nak handle ikan yang comfirm akan meletop atas kuali bila digoreng dengan minyak... hahahaha

Aku ni plak time 2 klu makan ikan keli, (time puasa la) akan makan separuh je sewaktu berbuka ? kenape ek ? x sedap ke ? x la... separuh lagi untuk sahur karang...jimat kan ? hahahaha.. ayah selalu marah.. di kate lain kali beli 2 ekor.. senang.. aku plak cakap.. x nak la.. membazir je.. bukan habis pun... huhuhuhu... well aku memang x makan banyak....namun hikayat ikan keli di bulan puasa ini x sampai lama hayatnya.. coz lepas tu aku malas nak makan nasi time puasa... aku makan ape plak untuk bukak puasa ???? esok kite sambung k... hehehehe...... bubye... =)

No comments:

Post a Comment